MÜBAREK GÜN VE GECELER etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
MÜBAREK GÜN VE GECELER etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

28 Haziran 2011 Salı

Miraç Kandilimiz Mübarek Olsun...


Mirac Kandili, sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa (s.a.s.) Efendimizin gecenin bir anında Mekke'deki Mescid-i Haram'dan Kudüs'teki Mescid-i Aksâ'ya, oradan da göklere seyahat ettirildiği mübarek gecenin adıdır.

1 Haziran 2011 Çarşamba

ÜÇ AY'IMIZ MÜBAREK OLSUN...



                                                              RECEB-İ ŞERİF
ALLAHÜMME BARİKLENA Fİ RECEBE VE ŞABAN VE BELLİĞNA RAMAZAN..
Receb ayı “ Eşhur-u Hurum” dan olup ŞEHRULLAH yani Allah’ın ayıdır.. Bu aya oruçlu olarak girilmeli ve bu ayda Allah’a çok iltica etmeli…

Receb ayının 1. günü oruç tutanlara 3 senelik, 2. günü oruç tutanlara 2 senelik, 3. günü oruç tutanlara ise 1 senelik nafile oruç sevabı verilir.. Bu hadis-i şerif ile sabittir..

14 Şubat 2011 Pazartesi

MEVLİD KANDİLİMİZ MÜBAREK OLA...

Arş'ın kubbelerine, adı nûrla yazılan,
İsmi; semâda ''Ahmed'', yerde ''Muhammed'' olan,
Yedi katlı göklerde, Hâk Cemâli'ni bulan,
Evvel-Âhir yolcusu, Yâ Hazreti Muhammed.

16 Aralık 2010 Perşembe

10 MUHARREM / AŞÛRE GÜNÜ

AŞÛRE GÜNÜ
4 Haram ay vardır bunlar: 1. Muharrem, 2. Zilkade, 3. Zilhicce, 4. Recep ayıdır...
Hadis-i Şerif : Bir kimse Muharrem ayında bir gün oruç tutsa bir ay oruç tutmuş sevabı verilir..
Hadis-i Şerif : Aşure günü oruç tutana onbin melek sevabı verilir..

6 Aralık 2010 Pazartesi

HİCRİ YILBAŞI...


HİCRİ YILBAŞI ve MUHARREM Ayının Faziletleri...

(Zilhicce ayının son günü ile Muharrem ayı içerisindeki çok faziletli ibadetler)

Zilhicce ayının son günü muhakkak oruçlu olmak lazımdır, zira geçen senenin günahlarına kefaret olur. Gecesinde ise (hicri yılın son gecesi oluyor) tesbih namazı kılınmalıdır.

7 Kasım 2010 Pazar

ZİLHİCCE AYIMIZ MÜBAREK OLA...


ZİLHİCCE AYININ FAZİLETLERİ
      Musa a.s Allah ( c.c ) niyaz etti : Yarabbi benim duam var kabul olmadı bana bir şey öğret ki duam kabul olsun Allah (c.c ) buyurdu ki: kim Zilhicce ayında LA İLAHE İLLALLAH derse ve dua ederse kabul olunur..

25 Şubat 2010 Perşembe

MEVLİD KANDİLİMİZ MÜBAREK OLSUN...

RUHUM EFENDİM

Nice âşıklar gördüm, nicedir görürlermiş seni..
Sâdık vezirlerinle dolaşırmışsın ümmetini..

Yaralıları ziyarete gelirmişsin Efendim..
Nerdesin, öldürücü yokuşlarda kaldım; ben yetim..

Ruhanî değilim, nasıl varam huzûr-u yakîne?
Kader geçit verir mi acep ol Ravza-i Pâkine?

Ne kadar isterdim, şöyle sancılı bir 'off..' diyeyim;
Ya sen gelesin imdada, ya da ben göçüp gideyim..

'Hû..' söyler her nefesim; sen ki damarlarımda kansın..
Ciğerlerim kebab olmuş ne gam!, varsın dünyam yansın!

Bir başka canan istemez gönlüm; bağlandım gamzene!
Vurulmuşum sevda özümden, tutulmuşum Sidre'ne...

Sesini özledim kimsesiz gecelerde;
Hep ağladım için için;
Bekledim seneler boyu eşiklerde;
Başımı koydum kurbanlık için;

Ağlıyorsam, sanma ki kırılmışım; kör olur gözüm..
Ofluyorsam, hiç bıkmadım bekçilikten; yanar özüm..

Kırılası kalem!, dilim kurur böyle sitemimden;
Bîzârım Allah (c.c)'ım., benim şikâyetim hep nefsimden..

Acı yazdım, bir yüz bularak engin şefkatinden..
incinme, uykusuz gecelerime ver; Raûfsun sen..

Ne desem ki; çok seviyorum seni, çok.. sevgime ver..
Himmetin olmazsa, kabul etmez beni gökler ve yer..

Âh bir sarılsaydım boynuna kucak kucak aşkımla!
Âh bir tutsaydım ellerinden; öpseydim doya doya!
Öpseydim kadem-i şerifinden çatlak dudağımla!
Çökseydim dize ve eriseydim sohbet ocağında!..

ilk aşkım diyemem, lâkin aşılmaz aşkımsın inan!
Çatlarsa bir gün kalbim; 'Ahmedim..' yazsın her damla kan!

Kesilirken veda sözüm; 'Habîbim..' desin tükensin!
Zira sen, ölmüş hissiyatımda açan kardelensin...

Alıver ipimi eline..çek, sür beni ardın sıra!. ..........
Koşmazsam hâinim; tek, 'Sahibim' sen olduktan sonra..

Beklerim susuz ekmeksiz, bu kapı senin kapınsa..
Buyursun Azrâil, varılacak yer senin yanınsa...

Bir Kutlu'nun seccâdesine yüz sürdüm, öyle geldim..
Cennet köyünün toprağını öptüm öptüm de geldim..

Şiir şiir aşkımı kabul eder misin Efendim ?
Bir kerecik olsun bana da 'Gel!' der misin Efendim?

Canım, Cananım, Cinânım, Melceim, Mededresânım!

Lütfet elini bîçâreye ki sensiz perişanım...

Musa HUB


NOT : Duygularımıza ne kadar güzel tercüman olmuş, Rabbim razı olsun...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...